zondag 16 december 2018

De eerste sneeuw.


Ik droomde vannacht dat ik een prachtig lied geschreven had, passend bij deze kerstperiode. Mijn verbazing was groot. Ik dacht dat ik zoiets niet kon. Ik had al eens eerder een gedicht geschreven en ingestuurd voor een wedstrijd. Toen kreeg ik bericht terug dat ik eerst maar eens een cursus gedichten schrijven moest gaan volgen. Dit lied was een pareltje in mijn beleving en ik dacht: dit lied zet ik op sociale media. Meteen daarop hoorde ik een stem zeggen: ‘De hele social media club zal dwars door je lied heen denderen.’ En daar had ik geen zin in en toen werd ik wakker. Lied weg en ik kon het niet meer terug halen. Toen dacht ik aan de weersvoorspelling. De eerste sneeuw zou vallen. Ik keek uit mijn raam en wat ik toen zag, vond ik betoverend. Het was doodstil, de storm was gaan liggen en ik genoot. Ik maakte snel een foto, want zo slaperig als ik was, borrelde er wel een verhaal naar boven. Een kerstverhaal. Ik voelde de sfeer van de film de sneeuwman. Maar ik kreeg het ook koud en verlangde naar mijn warme bed. Het duurde lang voordat ik opnieuw in slaap viel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten