vrijdag 7 december 2018

Donkere dag

Het regent, het stormt. Het is echt weer om binnen te blijven. Vanuit mijn raam zie ik hoe de overburen worstelen met het plaatsen van een grote kerstboom in de voortuin. Het valt niet mee met de storm. Hij zal nog wel even kaal blijven, want met al die regen is het geen doen om de lichtjes erin te doen. Ondertussen is kleinzoon met de bus uit school thuisgebracht. Ik pas op, want zijn ouders hebben het erg druk met de fudge-business. Topdrukte voor Kerstmis. Kleinzoon vindt het heerlijk bij mij en ik vind het gezellig als hij er is. Toen hij uit de bus stapte regende het zo hard, dat ik kletsnat werd. De bus kon niet wachten op minder regen, want die moest verder, kinderen thuis brengen.
We moest allebei om de regenspetters lachen. En binnen was het lekker warm. Kleinzoon zit naast me  en kijkt naar een draaiorgel op you tube. Hij is idolaat van draaiorgels. Hij kan er geen genoeg van krijgen. Het is wel muziek die je moet waarderen. Veel mensen vinden het verschrikkelijk. Ik kan veel hebben van de kleine man, daar ben je oma voor. We hebben altijd veel plezier. Hij vindt het heerlijk om met speelgoed te spelen waar muziek uit komt. En zijn trouwe knuffelveter moet erbij.
Straks wordt hij opgehaald. Dan kan ik in huis de laatste dingen doen die zijn blijven liggen. Vanavond doe ik niets meer en ga ik televisie kijken, naar de Voice. Gewoon een rustige avond.
Eigenlijk is het een hele gewone dag, zonder gedoe. En dat is fijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten