zondag 28 oktober 2018

Zo blij als een kind

Mijn tweede kinderboek; De lamp, de sneeuwbol en het kompas, vindt zijn weg in de kinderwereld. Ik ben trots op dit boek, trots op het verhaal en de mooie aansprekende illustraties.
Stil zitten kan ik niet. Ik werk aan een derde kinderboek met totaal andere personages. En voor dit boek maak ik de illustraties zelf. Wat is het toch heerlijk om in een fantasiewereld te kruipen om weer even het kind in jezelf aan te spreken. In de loop der jaren verstopt het kind zich ergens in je onderbewustzijn. En als je het dan oproept word je overstelpt met ideeen voor een nieuw avontuur, bestemd voor kinderen. Ik zie de beelden voor me en wandel als een blij kind door het scenario, af en toe opgeschrikt door onverwachte spannende gebeurtenissen met een vleugje magie. De illustraties maak ik van de beelden die in mijn hoofd voorbij komen. Een boeiend proces. Ik word er blij van. En als ik er blij van wordt, zullen de kinderen ook blij worden. Wanneer dit boek de wereld ingaat is nog niet te zeggen, maar het komt er. Eerst mogen de kinderen lekker lezen in Reizende poefjes en in de Lamp de sneeuwbol en het kompas.
De tekening is een scene uit het bos. Wat er gebeurt, verklap ik niet, maar spannend is het wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten