woensdag 24 oktober 2018

Alle kleuren van de regenboog

De hele dag stond in het teken van tekenen en kleuren. Ik ben er nu mee gestopt, maar zie nog alle kleuren van de regenboog. De tekeningen zien er fantastisch uit, al zeg ik het zelf. Ik wil ze nog niet delen. Ze moeten nog even geheim blijven. De tekeningen horen bij het verhaal voor mijn derde kinderboek en dat is totaal iets anders dan de eerste twee kinderboeken; Reizende poefjes en de Lamp, de sneeuwbol en het kompas.
Het verhaal is geschreven met de hand en nu gaat alles de laptop in, waarbij ik meteen verbeteringen aanbreng. In Februari ga ik naar Vlieland voor een schrijfretraite en daar hoop ik de finishing touch aan alles te geven. Dan kan het naar de redactie. Wanneer het boek gelanceerd wordt is nog niet bekend.
De lamp, de sneeuwbol en het kompas doet het goed. De reacties zijn geweldig. Het boek heeft 5 sterren gekregen. Reizende poefjes lift er op mee, want ze willen ook het eerste avontuur lezen. Twee vliegen in een klap zal ik maar zeggen. Ik ben blij dat kinderen ervan genieten want daar doe ik het voor.
Het derde boek gaat Juf Zebrahoed heten. In alle drie de boeken speelt de regenboog een rol. Ik heb een fascinatie vooor regenbogen en ik vind het leuk om ze in een verhaal te verwerken met verrassende uitkomsten. Het derde boek wordt net zo boeiend als de andere twee. Houd mijn blog in de gaten, want daar vertel ik steeds de vorderingen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten