maandag 22 oktober 2018

Tekenen en schilderen

Vanmiddag was ik naar de icoonschildercursus. Het schilderen ging voor geen meter. Op de foto zie je het nauwelijks, maar in het echt des te meer. En ik moest dingen doen die ik niet wilde. Gelukkig weet de leraar dat ik een beetje eigenwijs ben en het liefst gewoon mijn eigen gang ga. Ik was er vandaag met mijn hoofd niet bij. Ik had de hele ochtend besteed aan het maken van illustraties voor mijn derde kinderboek Juf Zebrahoed. Dat is een stuk makkelijker dan een icoon schilderen.
De eerste 2 kinderboeken; Reizende poefjes en De lamp, de sneeuwbol en het kompas zijn voorzien van illustraties gemaakt door Jennifer Groen. Voorlopig heeft zijn geen tijd voor illustraties, dus teken en kleur ik alles zelf. Ik had niet verwacht dat ik dat zo leuk zou vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten