dinsdag 30 oktober 2018



Het regent, het regent...
Zachtjes tikt de regen op mijn zolderraam...
It is raining man, Hallelujah...
Raindrops keeps falling on my head...
I am singing in the rain...
Rain, rain, go away and come back another day.

Het regent pijpenstelen, cats and dogs, de druppels kletteren tegen het dakraam en maken me wakker. De voorspelling is, dat het vandaag een lange regendag wordt met veel kou en drukte op de wegen. Wat ben ik blij dat ik de deur niet uit hoef. Ik blijf lekker bij de warme kachel.
Het wordt een dag van lezen, schrijven en research doen om een goed verhaal neer te zetten. Voor mij een dag om in een fantasiewereld te stappen met in mijn hoofd door mij gecreƫerde karakters. Op papier komen ze tot leven. Ja, je leest het goed, op papier. Want ik schrijf ouderwets met een pen alles op in een collegeblok. Pas als ik redelijk tevreden ben, gaat het verhaal de laptop in met de nodige aanpassingen. Ik ben niet de enige die met de hand schrijft. Ik schrijf sneller dan dat ik op de laptop kan typen. De woordenstroom komt, als ik in een goede flow zit, zo snel dat ik het bijna niet kan bijbenen. Als ik teruglees, verbaas ik mijzelf. Heb ik dat geschreven?
Dus vandaag wordt het een heerlijke dag met aan het eind ervan iets moois op papier. En laat de regen maar kletteren. Het houdt vanzelf weer op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten