zondag 9 november 2014

Luisterliedjes


Luisterliedjes op een luie zondagmorgen.

 

Ik ben in het bezit van een cd box met de mooiste luisterliedjes. Terwijl ik de muziek aan heb staan, scroll ik door pinterest op zoek naar interieur ideeën. Voor onderzoek voor als ik ga verhuizen. Op welke termijn dat gebeurt is nog niet duidelijk. Het kan over een paar maanden zijn maar ook nog wel een jaar duren.

De ideeën , gevonden op pinterest, sla ik op in een map zodat ik het gemakkelijk terug kan vinden. Het woonoppervlak in een nieuw huis zal kleiner zijn dan het huis waarin ik nu woon. Dus slimme ideeën moeten er voor zorgen dat ik de spullen waaraan ik gehecht ben een plek kan geven. Ondertussen luister ik naar de inhoud van de luisterliedjes. En dan ineens…pats, wellen de tranen op. De teksten gaan over verloren liefdes, afscheid, ga niet bij me weg, blijf bij me. En dat doet iets met me. Herinneringen, veel herinneringen aan dat wat is geweest maken emoties bij me los. Ik laat mijn tranen maar gaan. Het verdriet zit kennelijk nog diep geworteld van binnen. Er is zoveel veranderd.

Ik zet de cd speler uit. Meer van die emotionele teksten kan ik niet hebben. De stilte omarmt me en in mijn hoofd hoor ik een stem: ‘Ach meisje toch. Ik ben toch bij je.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten