dinsdag 28 oktober 2014

Huizenjacht

Ik ben nieuwsgierig van aard en kijk graag naar interieurs die zeer uiteenlopend kunnen zijn. Zoveel stijlen zoveel smaken. Het liefst zie ik een allegaartje waarover is nagedacht. Ik houd van warmte en sfeer en vooral eigenheid. Zo heb ik diverse interieurs gezien die me erg aanspreken maar even zoveel interieurs waar ik niet in zou willen wonen. Neem bijvoorbeeld de make over programma's op tv. Toonkamers die zo uit een meubelwinkel komen worden er gemaakt. Alle eigenheid verdwijnt. Het is een eenheidsworst van saaie kleuren. Mijn smaak is zeker niet modern en strak. Maar kan het in sommige situaties wel waarderen en me er ook in thuis voelen. Als het maar warmte uitstraalt en dat ontbreekt er nog wel eens aan.
Nu we op huizenjacht zijn zien we grote verschillen. Tsjonge, wat zijn sommige huizen toegetakeld. Interieurs rijp voor de kringloop. Of de huizen staan al leeg en verwaarloosd en kun je constateren dat het een mannenhuishouding was. Het perfecte huis ben ik nog niet tegen gekomen. Overal mankeert wel iets aan en dat maakt het moeilijk een beslissing te nemen. Vooral om dat ik een fijn huis ga verlaten. Twijfels borrelen naar boven maar ik heb A gezegd, dus zeg ik ook B. Maar ik wil niet al te veel concessies doen. Ik wil graag atelierruimte want ik kan niet zonder mijn lappen en tekenspullen.Dat ik er qua ruimte op achteruit ga, oké  Maar het moet wel goed voelen en ik moet het gevoel hebben dat ik er het leven kan leiden wat ik voor ogen heb. En zo zoeken we voort ervan overtuigd dat de perfecte locatie met woning gevonden zal worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten