donderdag 13 november 2014

Wordfeud


Wordfeud

De hype is allang voorbij maar ik ben kort geleden gestart met een ouder iemand, die het speelt om haar brein up to date te houden. We stimuleren elkaar. Door mijn woorden komt ze op ideeën en haalt meer uit het spel. In het begin won ik, maar nu verlies ik regelmatig. En dat steekt, met gevolg dat ik nog beter naar het scherm kijk om het hoogste aantal punten te behalen. Het is alleen zo jammer dat het online gebeurt. Een spelletje duurt daardoor lang. Ik prefereer het bordspel op tafel met de deelnemers er omheen. Dan kun je elkaar dwars zitten, goede zetten wegkapen en vooral elkaar bewonderen om de mooie woorden met veel punten. Een drankje met iets lekkers erbij maken het compleet. Dat is wat ik mis bij wordfeud. Ik weet trouwens nog steeds niet hoe je het uit moet spreken.

En toch ga ik er mee door want het is erg leuk om een woord neer te leggen dat 53 punten oplevert. Ik ga nu kijken of ik al weer aan de beurt ben. Wat me opvalt is dat de dictionary van wordfeud sommige goede Nederlandse woorden weigert en andere voor mij onduidelijke woorden toelaat. Wat betekent bijvoorbeeld felt, peten, har. Geen idee maar het levert wel punten op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten