zondag 29 november 2009

Roodborstje


Er zit een roodborstje in mijn tuin en ik ben altijd weer onder de indruk als ik hem spot. Hij hipt zo parmantig door de tuin op zijn ranke pootjes en met zijn mooie gekleurde borst vooruit.
Ik heb hier en daar kruiken op zijn kant in de tuin gelegd. Want het schijnt dat roodborstjes het heerlijk vinden om daarin te schuilen. Het verbaast me dat je ze alleen ’s winters ziet en nooit zomers. En dat ze in al die regen en storm van de laatste tijd nog in staat zijn om voedsel te vinden. Roodborstjes zijn voor mij de boodschappers van de winter. Hij is in aantocht maar dan zal toch eerst de temperatuur flink moeten dalen, want gevoelsmatig is het nog herfst.
Het is al bijna december. Ook dit jaar hopen velen op een witte kerst. I am dreaming of a white Christmas, maar eerst maakt Sinterklaas nog zijn opwachting. Pas daarna mogen de kerstbomen te voorschijn komen. Vol verwachting klopt mijn hart.

1 opmerking:

  1. Roodborstjes zijn leuk.. de pimpelmezen ook.
    laten we hopen op een witte kerst, het mag wel weer eens na zoveel jaren niet. het zou het plaatje compleet maken. kerst, sneeuw en gezelligheid.

    BeantwoordenVerwijderen