zaterdag 7 november 2009

Een heel persoonlijk boekje

Ik heb een creatieve schrijfcursus gedaan. Heel leerzaam om samen met een groep mensen te schrijven en het schrijfsel aan elkaar voor te lezen. Je kunt zoveel van elkaar leren. Soms was het eng om voor te lezen omdat we tijdens de cursus vanuit ons gevoel schreven en dan komen er hele andere dingen op papier dan wanneer je met je verstand schrijft, dus er over nadenkt. Ik heb de schrijfsels opnieuw doorgelezen en alle belangrijke zinnen eruit gehaald. Deze zinnen heb ik verwerkt in een heel persoonlijk zelfgemaakt boekje en daarna versierd met bijpassende afbeeldingen. Iedere keer als ik het moeilijk heb of even het juiste spoor kwijt ben, blader ik het door en denk: ‘Oh ja’. En dat zet me weer op de rails. Het is heel fijn om er in te bladeren en het door te lezen.
Een paar voorbeelden:

Roze wolken bestaan niet en zouden ze bestaan, dan val je er altijd wel een keer vanaf.

Open staan voor nieuwe dingen, elke dag is weer nieuw.

Telkens weer diep ademhalen en glimlachen

Je moet je eigen weg bewandelen.

Zo staat het boekje vol en ik heb er steun aan. Het is geen dik boekje, het heeft maar 16 bladzijden, maar ik kan er heel veel in kwijt. Zo kan ik steeds opnieuw boekjes maken en iedere keer zullen ze weer anders zijn omdat ik me blijf ontwikkelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten