zaterdag 7 november 2009

Horoscoop


Mijn horoscoop voor deze week zegt:
Bent u een beetje rusteloos? Het gevoel dat u uw ei niet kwijt kunt? Zorg dat uw ergens stoom kunt afblazen en doe dat op het fysieke vlak. De sportschool werkt een stuk beter dan ruzie maken.

Ten eerste heb ik niemand in mijn omgeving om ruzie mee te maken en daarbij ben ik niet zo’n ruziemaker. Dat is dus geen optie. Maar ja, die sportschool...... Ik heb een abonnement voor een jaar, maar ik verzuim vaak. Ik ben geen sporter, het zit niet in mijn systeem. En hoewel ik graag slanker en strakker wil worden is de drang om te gaan sporten nihil. Ze zeggen dat je door sporten afvalt, maar pas geleden heb ik ontdekt dat mijn medicijnen het afvallen extra bemoeilijken. Dus de motivatie om te gaan sporten is er niet, want het duurt oneindig voordat je enigszins resultaat bemerkt.
En ja, ik loop een beetje rusteloos rond in huis zonder dat er iets concreets uit mijn handen komt. De vallende blaadjes zullen daarvan de oorzaak wel zijn. Ik kan dus mijn ei niet kwijt volgens de horoscoop. Jawel, ik kan wel mijn ei kwijt. Ik heb er alle ruimte voor, alleen heb ik geen zin om iets met dat ei te doen. Ik heb een rustdag voor mezelf ingelast. Ik mag doen wat ik wil en dat is dus niks, behalve lekker lezen met een pot koffie of thee er bij. Nee, geen chocola, dat is teveel van het goede. Maar de voorspelling van de horoscoop geldt tot 14 november! Een dagje niks doen is oké, maar een week? Ik leg de voorspelling naast me neer. Morgen doe ik weer wat ik moet doen. Dan wordt mijn ei gelegd en daarna ga ik weer trouw naar de sportschool. En de horoscoop? Die neem ik met een korreltje zout.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten