zaterdag 7 november 2009

energieplek in de tuin

Ik kijk naar buiten, naar de tuin. Wat een bladeren overal. Ik realiseer me dat ik de tuin ernstig heb verwaarloosd. Hij ziet er wild uit. Veel planten die zijn aan komen waaien en niet in de tuin thuis horen groeien welig. Het terras staat vol potten die ik daar neer heb moeten zetten om de schilders de buitenboel te kunnen laten schilderen. Het is er nooit van gekomen om weer orde te scheppen; geen tijd of geen zin of ineens slecht weer.
De hortensiabloemen, eerst prachtig roze van kleur, worden nu bruin. De perenboom is leeg. Veel peren, aangevreten door de kauwen (van die zwarte rovers), liggen verrot op de grond.
Tijdens een spirituele sessie werd mij verteld dat er een energieplek is in de tuin en wel onder de perenboom. Er schijnen elfjes te zijn die mij verder willen helpen met mijn creatieve uitspattingen. De energie daar is goed voor mij om tot mooie creaties te komen. en eigenlijk zou ik daar een plekje voor mezelf moeten maken. Maar dat kan ik niet alleen, ik heb er hulp bij nodig en daar ligt de moeilijkheid. Want tegenwoordig heeft iedereen het razend druk en is er een keer tijd, dan is het weer regenachtig. Volgend voorjaar maar aandacht aan besteden.
Nu ziet de tuin er troosteloos uit.
De schildpad heeft zich ingegraven in de modderige bodem van de vijver om aan zijn winterslaap te beginnen. De katten van de buren scharrelen in de tuin speurend naar muizen. Ieder jaar zodra het koud wordt, hoor ik muizen ritselen in huis op zoek naar warmte en eten. En ik ben zo bang voor muizen. Waarom? Ik weet het niet. Misschien door het onverwachte of door de angst dat ze weer van alles kapot gaan knagen, want dat is regelmatig gebeurd. Bovendien piesen en poepen ze overal en ze kunnen ziektes overbrengen. Hopelijk blijven ze dit jaar door de katten weg. Het koude jaargetijde is nog maar net begonnen en ik kan nu al weer verlangen naar het voorjaar.

1 opmerking:

  1. Goh joh,koop gewoon een leuk klein buitenbankje voor onder je perenboom,dan kan je daar van het voorjaar al heerlijk zitten.Heb je niemand voor nodig om je te helpen.
    En wat die muizen betreft,koop lokdoosjes bij de drogist voor binnen en zet ze daar waar je ze steeds hoort,maar wel goed buiten bereik van kinderen en goed je handen wassen. Zorg er verder voor dat je klikobakken niet te dicht tegen je huis aan staan. Beter achter in de tuin. Want daar komen ze in eerste instantie op af die rotmuizen.En is de weg naar binnen zo gevonden als ze te dicht tegen je huis staan.Ook een oplossing is,ik heb dat stukje over de K3 katten van je dochter gelezen,om de katten even te logeren te vragen als je weer muizen hoort,zijn ze ook zo weg.

    BeantwoordenVerwijderen