donderdag 28 januari 2021


 Vorig jaar om deze tijd was ik op Vlieland om daar een boek te schrijven. Het was een heerlijke tijd. Dit jaar is alles anders. De dagen die ik reserveerde om op Vlieland opnieuw te gaan schrijven zijn in het water gevallen door Corona. Dus besloot ik om hier thuis die gereserveerde dagen te benutten om alleen maar te schrijven en niets anders te doen. Van tevoren was er van alles ingekocht om de inwendige mens te verzorgen zonder al te veel werk eraan te hebben. Dat is gelukt. Ik herschreef overdag en nu op dit moment  ben ik nog bezig. De productie is laag. Het kost tijd om wat ik geschreven heb, te verbeteren Twee hoofdstukken van ongeveer 5000 woorden heb ik bewerkt dankzij feedback van collegaschrijvers. Dat kostte mij een hele dag. Dat schoot dus niet erg op. Maar wat is tijd als je een goed manuscript wil neerleggen bij een uitgever. Nog drie dagen te gaan en dan kom ik vast een heel eind. Nog een uur en dan stop ik ermee. Dan is het tijd voor ontspanning en pak ik mijn borduurwerk om nog een klein stukje te borduren voordat ik ga slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten