dinsdag 29 januari 2019

Schrijversoverleg

Afgelopen zaterdag was er een schrijversoverleg met de schrijvers van Godijn Publishing. Ook waren er drie workshops die je kon volgen. Interessant en leerzaam. Een ervan was : Hoe draag je je tekst voor. Dat is nog niet eens zo makkelijk voor 'publiek' in dit geval de collegaschrijvers. De een las te snel, de ander stond te wiebelen en ik? Ik maakte een grapje. Ik kreeg de opdracht om op een stoel voor te lezen vanwege mijn kinderboek. Dan ben ik op ooghoogte met de kinderen. Ik pakte mijn stoel en liep naar de plek waar ik moest zitten. Meteen kwam in mij op 'ik maak een grapje' en wandelde met stoel een eind de ruimte in, ik keerde me om liep terug, terwijl ik naar de verbaasde gezichten van de toehoorders keek. Zo van wat gaat zij nou doen. Ik keek ze lachend aan en zei 'grapje'. Erg flauw, maar ze moesten er wel om lachen. Ik las helemaal niet goed voor en veel te snel. De tips die ik kreeg volgde ik op en toen was het veel beter. En dan te bedenken dat ik dan al die keren dat ik aan de kinderen voorlas, het helemaal niet goed deed. Maar daar heb je zelf geen benul van. Iemand moet je er op wijzen. Het volgen van de workshops betekent ook werk aan de winkel, het geleerde in praktijk brengen. Heel zinvol. Het was leuk om alle collega's weer te ontmoeten en bij te praten. Op de foto is het lunchtijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten