donderdag 3 januari 2019

Opruimen

Vandaag ben ik met hulp van schoonzoon in de schuur aan de slag gegaan. Daar stonden nog steeds spullen in verhuisdozen. Die staan nu grotendeels in mijn werkruimte om leeg gemaakt en uitgezocht te worden. Want er gaat weer het een en ander naar de kringloop. In een doos zaten houten kisten met inhoud. De houten kist met teken en schilderspullen is van mijn opa. Die kist is meer dan 100 jaar oud. Op de deksel zit een vochtvlek in de vorm van een hart. Ook was er een kist met bijzondere oude knopen van mijn tante en haar naaikist waarvan de inhoud afgedekt is met naaldenboekjes met ruitjes die veranderd zijn door borduursteken. Ruitverandering heet die techniek. Ook al heel oud. De schilderijtjes zijn geschilderd door mijn opa. Hij kon heel mooi schilderen. Helaas zijn de meeste schilderijen na zijn dood op een brandstapel beland omdat niemand ze wilde hebben. Achteraf had iedereen er spijt van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten