maandag 21 oktober 2019

Maandag.

De maandag is een nieuw begin van de week maar ook een dag dat alle gezelligheid van het weekend verdwijnt en de sleur weer toeslaat voor velen. Een week van verplichtingen en deadlines.
Er zijn mensen die last hebben van de monday blues.
Nou ik ben er zo een. Vorige week had ik een flinke kou te pakken en die is nog steeds niet helemaal verdwenen. Gevolg is dat ik lusteloos ben, depressief en dat komt ook door het ongezellige weer. Ik zit mijzelf in de weg, maar moet toch moed verzamelen om een aantal dingen in orde te maken. Het lijkt wel of alles in slow motion gaat.
En tijdens zo'n dip voel ik alles wat verdwenen is aan leuke dingen extra sterk. Ik moet mijzelf extra toespreken om niet aan die dip toe te geven, maar ondertussen vind ik dat ik zo af en toe mag zwelgen in zelfmedelijden. Want ik weet dat het ook weer voorbij gaat.
Ik dwing mijzelf ertoe aan mijn manuscript Juf Zebrahoed te werken. De tijd vliegt. Het is al bijna november en in januari is de lancering. Ik wil een perfect manuscript afleveren.
Er is veel te doen. Vandaag doe ik wat ik kan en morgen zal het hopelijk weer beter gaan. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is de overgang naar de winter  de oorzaak van het depressieve gevoel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten