zondag 21 augustus 2011

Wie ben ik?


Tja, moeilijk te zeggen van jezelf, kun je beter aan anderen vragen. Alhoewel, je kent toch jezelf het beste.

Mijn sterrenbeeld is Kreeft. Ik ben een watermens. Niet het water om in te zwemmen maar om op en rond het water te zijn. Ik houd van strand jutten, ben gek op schelpen en mooie stenen.
Ik houd van zonsondergangen, fraaie vergezichten en prachtige regenbogen.
Ik kan uren zitten bij een klaterend beekje of een neerstortende waterval.
Ik ben graag alleen, maar wil ook graag mensen om me heen voor een goed gesprek dat ergens over gaat, vooral in de avonduren als ik op mijn best ben.
Ik ben een avondmens en als het stil is, kom ik tot de mooiste creaties.
Ik kan heel gesloten zijn. Dat houdt mensen tegen om contact te maken.
Problemen uit het verleden kunnen nog wel eens opspelen. Vreemd dat je eerst jaren moet leven om het los te kunnen laten.
Ik houd er van er op uit te trekken. Nieuwe dingen te ontdekken, maar het is fijn als iemand anders het voor me regelt. Ik leun graag op anderen.
Ik ben trots op mijn kinderen. Ben een echte moederkloek. Altijd bezorgd maar ik ben me er van bewust dat ik afstand moet houden om ze hun eigen leven te laten leiden.
Ik was verpleegkundige, het zorgzame zit in me en ik sta dan ook altijd klaar als er iemand zorg nodig heeft.
Ik heb humor, je kunt met me lachen, maar ik heb wel een aangever nodig. Ik kan heel ad rem zijn.
Ik kook graag, vooral voor meerdere mensen, maar vind het ook heerlijk als er voor mij gekookt wordt. Dat vind ik dan pure verwennerij.
Mensen vinden mij soms kwetsbaar en word ik wat ontzien.
Ik heb eigenlijk een hekel aan huishouden, ik doe liever andere dingen zoals tekenen, schilderen, schrijven, handwerken, lezen. Heb al drie boeken geschreven waaronder een boek voor geheugentraining . Mijn pas verschenen boek heet Dikke tranen en transparante geesten.
Ik schijn soms dwingend over te komen, maar ben het me niet bewust.
Ik kan staren of dwars door iemand heen kijken, zeggen ze. Even afwezig overkomen alsof ik zit te dromen. Nu weet ik dat het te maken heeft met mijn paranormale kant.
Ik heb een levendige fantasie.
Ik kan ook heel onzeker zijn, bang voor het onbekende, bang om fouten te maken, bang dat ik niet aardig gevonden word.
Ik houd van eerlijkheid en ben erg trouw als het van twee kanten komt.
Ik vind het soms moeilijk om kritiek te krijgen vooral als ik er van overtuigd ben dat het onterecht is. Dat kan dan de sfeer beïnvloeden. Gelukkig ben ik kwesties weer snel vergeten.
Het leven gaat door en vroeger is vroeger en van omkijken krijg je pijn in je nek.
Het leven is zo veel leuker als je in harmonie met elkaar leeft en zorgzaam bent voor elkaar, luistert naar elkaar en indien nodig de helpende hand biedt.
Dit ben ik dus! En meestal erg blij met mezelf.

4 opmerkingen:

  1. Wat me heel erg opvalt in dit geplaatste stuk is dat 90 procent van de regels met ik begint.
    Dit komt erg negatief over.
    Alsof je erg met jezelf bezig bent en alles onder het mom dat je zorgzaam bent voor een ander.
    Wat moet je met dit soort info?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tsja, het stuk gaat dan ook over haar 'ik'. Niet zo gek dat de meeste zinnen met 'ik' beginnen. Als iemand mij vraagt om de vraag 'Wie ben ik?' te beantwoorden, zal waarschijnlijk hetzelfde gebeuren. Dat betekent echt niet meteen dat je alleen met jezelf bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik vind het mooi geschreven en ook ik praat
    zo als ik over mezelf ga praten, dat is toch normaal?? Ik ben blij dat ik je hyvesvriendin
    ben en het lijkt nu of ik je nog beter ken, terwijl jij mij nog niet ken, maar misschien komt dit nog weleens.
    Lieve bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, als je om reacties vraagt kun je allerlei reacties verwachten.Ja,de zinnen beginnen veel met ik, maar ik vertel dan ook wie ik ben. Ik ben ik, het gaat over mij en ben zeker niet negatief. Het maakt me wel nieuwsgierig wie anoniem is.

    BeantwoordenVerwijderen