zondag 14 augustus 2011

boekpublicatie

Dikke tranen en transparante geesten. Boekpublicatie.
Uitgever: Free Musketeers

Vrijdag 12 augustus zijn er twee dozen met boeken afgeleverd. Mijn kindjes; een stuk van mijn leven. Vanaf 15 augustus is het boek te bestellen bij de uitgever en bij de internetboekhandels waar onder Bol, Ako en Bruna.
Eindelijk is het boek klaar. Het heeft lang geduurd voordat ik het goed genoeg vond om het manuscript op te sturen. Het is verbazend hoe je toch steeds weer over fouten of kromme zinnen heen leest. Ik heb er hulp bij gehad en daar was ik blij mee. Zoon en schoondochter hebben een prachtige omslag gemaakt. Het is geweldig om het boek in je handen te hebben in plaats van al die vellen papier met doorhalingen en verbeteringen.
Nu komt er een spannende tijd aan. Hoe wordt het boek ontvangen, wie gaat het lezen. Het is een aangrijpend boek vol verdriet, emotie, acceptatie, veel liefde en humor, en een verbazende inkijk in het leven aan gene zijde of het hiernamaals.
Euforie en depressie liggen dicht naast elkaar. Zo blij als ik de afgelopen dagen was, zo verdrietig voel ik me nu om wat er niet meer is. Ik kan mijn blijdschap niet meer delen met Charl. Wel via de paranormale weg, maar dat is anders, niet wat ik wil. Ik wil hem graag trots zien, hem zien bladeren in mijn boek. Helaas, dat is niet meer mogelijk. Het verdriet is beheersbaar maar nog niet gesleten. Ik weet ook dat ik me na zo’n tijdelijk dip weer snel herstel.
Natuurlijk hoop ik dat veel mensen mijn boek gaan lezen. Het boek maakt duidelijk dat je niet bang hoeft te zijn voor de dood, dat het leven na de dood verder gaat, alleen op een andere manier. Dierbaren zijn nog altijd om je heen om je te helpen en te steunen, alleen niet tastbaar en doorgaans ook onzichtbaar. Voor mensen die rouwen is het een eyeopener. De wetenschap dat je dierbare doorleeft geeft troost en maakt het rouwproces draaglijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten