vrijdag 16 oktober 2009

de kleur paars

Soms laat ik me verleiden tot het dragen van paarse kleding. Niet te vaak want dan krijg ik commentaar van de kinderen. Zij zijn niet zo gecharmeerd van paars. Paars is zo paars. Maar de kleur staat me goed en daarom heb ik vandaag een nieuw paars kledingstuk gekocht.
Over de kleur paars lees ik: Zet paarse bloemen neer wanneer je werkt om vermoeidheid van de ogen tegen te gaan. En kijk over een veld met lavendel uit en voel de troostende deken van veiligheid.
Paars is een Koninklijke kleur, maar ook de kleur van de spirituele meester. Paars is een kleur die je met mate moet gebruiken. Het is een zware kleur en kan zelfs deprimerend zijn als je er lang naar kijkt. Het wordt zelfs afgeraden om kinderen paarse kleding aan te trekken of je moet voor een lichtere kleur paars kiezen zoals lila. En mocht je last hebben van een overmaat aan paars dan is het ‘tegengif’ blootstelling aan goud licht, een interieur met goud of gouden stiksels op kleding. Ik vind dit nogal wat. Nooit geweten dat paars zo’n moeilijke kleur is.
Het doet me denken aan iemand die bijna altijd paarse kleding draagt, ik heb toch niet de indruk dat ze zich er niet comfortabel in voelt.
Als ik kijk naar de positieve sleutelwoorden dan staat er: Gezaghebbend, edelmoedig, individueel, kunstzinnig, grenzeloos, mystiek, maar de negatieve sleutelwoorden zijn: Genadeloos, zelfvoldaan in spiritueel opzicht, corrupt, snobistisch, dictatoriaal.
Ik denk dat die negatieve sleutelwoorden maar heel snel vergeten moeten worden, je zou er bijna bang van worden. De positieve sleutelwoorden klinken veel liever, boeiend ook.
Ik ga met plezier mijn paarse outfit aantrekken en als ik dat combineer met zwart dan denk ik dat ik in balans ben. Degene die bijna altijd paarse kleding draagt, draagt ook vaak gouden sieraden dus zal zij daarmee vermoedelijk ook in balans zijn. Want op haar valt niets aan te merken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten