zaterdag 19 maart 2022

Spiegelbeeld

Ondanks alle ellende die over je heen komt in de krant en op de televisie kan ik het aardig van me afzetten. Dochter was hier net en vroeg hoe het met me ging. 


Ik antwoordde: 'Ups and downs. Het is niet altijd leuk, maar ik kan snel schakelen. Want wat heeft het voor zin om je constant druk te maken over iets, waar je zelf niets aan kan veranderen. Mentaal ben ik sterk. Dat hoorde ik al toen ik jaren geleden verpleegkundige werd en dat is altijd zo gebleven. Maar als er dan een dip komt, is het heerlijk om daar even in te zwelgen, even meelij met jezelf te hebben om jezelf daarna weer toe te spreken van kop op, je bent sterk en dan bij voorkeur tegen je spiegelbeeld. Gegarandeerd dat je er om moet lachen. En het laat meteen je sombere gedachten verdwijnen. Dat lucht op en je kunt weer verder.' ' En zo hoort het ook, heel goed van je.' antwoordde dochter.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten