zondag 27 december 2020

 De storm raast om het huis, ons huis krijgt de volle laag. Vannacht daardoor onrustig geslapen. Bij het ontwaken raasde de storm nog steeds voort. Met moeite kon ik mijn warme bed verlaten. Beneden is het kil. Door de kieren van de ramen voel ik de wind. De gashaard staat op de hoogste stand en ik hoop dat de temperatuur snel aangenaam wordt. 3e kerstdag. Kerstmis is omgevlogen. Een vreemde Kerstmis door alle corona beperkingen. Een kerstfeest thuis met kerstfilms, puzzels en boeken. Kaarsen aan, muziek erbij. Niets moest. Eigenlijk heel relaxt.

Ook deze dag ga ik films kijken. Gewoon de gezelligheid in huis halen met films over saamhorigheid, bij elkaar zijn, liefdevolle aandacht voor elkaar. Zoals het eigenlijk ook echt zou moeten zijn, maar helaas. Dit jaar is voor iedereen anders. Ik mag me gelukkig prijzen. Er zijn zoveel mensen die dierbaren verloren hebben of ziek zijn. Vreselijk als je in zo'n situatie zit. En dan al die mensen die het financieel moeilijk hebben. Er is van alles ontwricht in de samenleving. Maar... nog een week, dan begint het nieuwe jaar met goede vooruitzichten. Er is een vaccin wat het virus onder druk moet zetten. Hopelijk kunnen we ons dan weer vrijer gaan bewegen en komt de spontaniteit weer terug. Ik verlang ernaar en met mij velen weet ik.

Ik wens iedereen alvast een hoopvolle jaarwisseling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten