maandag 13 mei 2019

Mijn tekeningetjes op speelkaartformaat

De hele middag heb ik gewerkt aan de omslag van mijn nieuwe boek Juf Zebrahoed. En ik ben enthousiast. Het boek komt uit in januari 2020. Ik heb alle illustraties ook getekend. Bij het zoeken naar goed tekenpapier, kwam ik tekeningetjes tegen van 12 jaar geleden. Ik was in Portugal met mijn man. Hij wilde tijdens zijn ziekte nog op vakantie. Het leek goed te gaan, maar na een paar dagen belandde hij in het ziekenhuis in Porto. Toen hij het ziekenhuis weer uit mocht, moest hij aansterken op de hotelkamer en wachten op transport naar huis. Dat had wat voeten in de aarde, het duurde een eeuwigheid voordat we naar huis konden. Om de tijd te doden begon ik te tekenen. Ik kon mijn man niet alleen laten en zat dus ook vast op de hotelkamer. Uiteindelijk konden we toch met het vliegtuig naar huis met begeleiding van een intensief care verpleegkundige speciaal ingevlogen vanuit Nederland. Na die vakantie ging zijn ziekte helaas bergafwaarts. De tekeningen zie je op de afbeeldingen. Foto 5 laat zien wat ik toen voelde en een impressie van de meditatie die mijn man elke dag deed in de hoop dat zijn situatie zou verbeteren. Ik krijg de afbeeldingen er niet helemaal goed op. Sorry. Maar zo heb je toch een impressie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten