zondag 29 april 2018

Bonus


Mijn tweede kinderboek De lamp, de sneeuwbol en het kompas houdt me bezig. Want na de lancering volgt een drukke periode van promotie, signeren en voorlezen. Hoe maak ik dat aantrekkelijk. Er zijn ideeen genoeg, maar wat werkt het best. Wat houdt de aandacht vast. Het doel is om zoveel mogelijk kinderen dit boek te laten lezen.
Ik heb veel geleerd tijden de periode na de lancering van het eerste boek Reizende poefjes. Ik moet er promotie voor blijven maken, want hoe komt het anders onder hun aandacht. Uren speurde ik op het internet naar bruikbare spullen met veel glitter om later na de presentatie van het tweede boek, als het verkocht wordt erbij te verstrekken. Als een bonus. Welk kind wil er nou geen extraatje bij een boek, een extraatje in de sfeer van het boek. Mijn ervaring is dat ze dat lange tijd blijven koesteren.
Bij dit bericht zie je een foto van mijn vondsten. Het ziet er nog rommelig uit, maar wordt samengevoegd tot een fantastisch geheel. Houd 29 september in de gaten. Een tip van mij: Lees eerst Reizende poefjes om kennis te maken met de hoofdpersonen Pol en Polleke Grasspriet, Vogel Gijs en Gigantus. In het tweede boek komt Noek erbij. Hij heeft het syndroom van Down en is daardoor beperkt in zijn doen en laten. Hij praat moeilijk en gaat regelmatig op ontdekkingstocht in zijn eentje, waardoor hij onvindbaar wordt. Bij de zoektocht belanden Pol en Polleke in spannende avonturen waarin de lamp, de sneeuwbol en het kompas een belangrijke rol hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten