zaterdag 14 april 2018

Herinnering aan New York


Deze foto van New York stond in de bijlage van de krant. Ik heb hele mooie herinneringen aan New York. Ik heb er 4 dagen lang rond gedwaald. Ik ging naar de top van Empire Statebuilding en natuurlijk naar het Vrijheidsbeeld met de boot. De lift naar het hoofd van het Vrijheidsbeeld was gesloten vanwege restauratie. Imposant was het wel daar op het eiland, behalve dan dat we daar als lunch een salade aten, waar de luizen in wandelden. Bah. Verder is New York overweldigend.
In mijn kinderboek Reizende poefjes worden Empire Statebuilding en het Vrijheidsbeeld genoemd. Tijdens die vakantie waren de kleinkinderen, die model stonden voor het boek, ook mee. In het boek vliegt Polleke op de poefjes langs de top van Empire State building en herinnert zich de vakantie. Reizende poefjes is deel 1 van een trilogie. Deel 2 De lamp, de sneeuwbol en het kompas wordt gelanceerd op 29 september. Ik heb al ideeën voor deel 3, de afsluiting. De kleinkinderen worden groot. Zij laten de kinderboeken liggen en gaan de richting uit van fantasy en young adult. Wie weet schrijf ik ooit een boek voor die leeftijd. Ik raak nooit uitgeschreven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten