donderdag 16 oktober 2014

Fairystones



In september is er een derde schrijfgroep gestart waar ik deel van uit maak. Ik wist niets van het bestaan van de eerste groep af, totdat ik een bericht in de krant las over een nieuw te starten groep. De eerste groep was vol en al een eind op weg in het schrijfproces. Ik kon me er niet meer bij aansluiten, maar heb me meteen voor groep 2 ingeschreven. De eerste groep heeft inmiddels twee bundels korte verhalen uitgebracht en mijn groep bevindt zich in de laatste schrijffase. In februari komt van deze groep een verhalenbundel uit waarvoor ik vijf verhalen heb geschreven. Het schrijven van korte verhalen past bij mij. En omdat ik schrijven in een groep heel boeiend vind heb ik me ook bij de derde groep aangesloten. Mijn eerste verhaal is in de beginfase. Vaak doe je research om te controleren of hetgeen je schrijft klopt. Wat je op de foto ziet zijn fairystones, versteende tranen van elfen zegt de geschiedenis en te vinden in een natuurpark in Virginia USA. Ze hebben de vorm van een kruis en vinders slijpen ze verder om het kruis nog beter vorm te geven. Je kunt ze kopen maar zelf zoeken is veel leuker. Deze stenen komen in mijn verhaal voor. Meer zeg ik er nog niet over. Dat komt pas als na een jaar schrijven de bundel van groep 3 wordt gepubliceerd. De schrijfgroepen worden samengesteld door Schrijven in Hoorn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten