woensdag 13 november 2013

Winterproject

Schrijven is mijn passie en dat is al bij velen bekend. Het lijkt me leuk om een kinderboek te schrijven. Toen de kleinkinderen een tijdje terug bij mij aan het logeren waren kwam ik op een idee. Oudste kleinzoon heeft een rijke fantasie en in zijn spel komen vaak monsters, draken en robots voor en ook veel schietwerk. Tijdens de logeerpartij had ik de open haard aan en kleinzoon lag heerlijk op twee aan elkaar gezette poefjes met een deken over zich heen naar de vlammen te staren. Even later ontdekte  hij dat hij met zijn voeten de poefjes over de grond kon laten schuiven als een reizend bed. En nog beter, zijn zus inschakelen om hem aan zijn benen voort te trekken en dat deed ze zonder morren. Dikke pret dus. Toen werd bij mij het idee geboren om er iets mee te gaan doen. Ik heb een eerste aanzet geschreven en vanaf nu schakel in kleinzoon in om allerlei avonturen te bedenken en hij mag ook tekeningen er bij maken. Ik heb kleinzoon al ingelicht en hij vindt het een fantastisch idee.
Een mooi project voor de aankomende winter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten