maandag 11 november 2013

Opruimen


Opruimen, ordenen, labelen, daar ben ik voortdurend mee bezig. Wat gooi ik weg, wat geef ik weg, wat gaat naar de kringloop en wat schrijf ik op het label van de bewaarbox. Hoe onderscheid ik de creatieve materialen. Ik heb heel veel, maar ik werk er ook veel mee en daarbij houd ik van afwisseling. Steeds maar aan hetzelfde werken is niets voor mij. Om me bepaalde technieken eigen te maken, heb ik workshops gevolgd. Soms een heel weekend, soms een midweek maar vaker nog dagdelen.
Een van al die workshops was mijn favoriet; sieraden en schilderijtjes maken met textiel. Ik kon me er helemaal op uit leven, los gaan noem ik het zelf. Om thuis verder te gaan heb ik allerlei materialen aangeschaft. In elke winkel was ik op zoek naar bruikbare frutsels zoals kralen, knopen, viltdecoraties, lint en kant
Ik hoorde dat de Noordermarkt in Amsterdam op maandagochtend een walhalla is voor vintage spullen. Daar kun je de bijzondere dingen vinden die de creaties een zeer bijzondere uitstraling geven.
Bijna alle materialen zitten nu keurig geordend in bewaarboxen. Maar wat schrijf ik daar nou op. Na even nadenken heb ik het antwoord gevonden. Ik zet de naam van de kunstenares erop bij wie ik de techniek geleerd heb. Ik schrijf op Leona’s kunst. Dan weet ik precies wat er in zit.
En zo volgen er meer boxen. Er is ook een box met Ella Koopman stofjes, een overblijfsel van een experimenteel weekend stof bedrukken. Bijzondere kleurige lappen heb ik gemaakt met stiksels en stoffenverf zowel met de kwast als met de verfspuit.
Er zijn bewaarboxen met kantjes en bandjes, kralen, bollen wol en borduurgaren. Met kruissteekwerk.  Een box met viltbenodigdheden. Vilten is een leuke techniek maar wel zwaar. Het is een ware aanslag op je armspieren als je die niet getraind hebt..
Het is een mooi gezicht al die geordende boxen. Beter dan overal slingerende materialen waardoor ik niets meet terug kon vinden. Alleen is het nu de kunst om alles geordend te houden. Ik ga mijn best doen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten