woensdag 9 november 2011

Musical


9-11-2011
Musical

Tijdens het afgelopen weekend is de musical Wicked in première gegaan. Van tevoren werd het groots aangekondigd en op de dag zelf was er een live ‘rode loper’ televisie-uitzending waarin bekende Nederlanders werd gevraagd wat de verwachtingen waren. De bijzondere kleding van de dames kwam uitgebreid in beeld. Menig bekende Nederlander gaf acte de presence op de dit keer groene loper, omdat het verhaal zich afspeelt rond de groene heks Alphaba.
Gordon kwam samen met Los Angeles the Voices groen geschminkt over de groene loper. Menigeen had een groene tint in zijn of haar uitdossing. Want opvallen , daar gaat het om. Je laten zien en gezien worden in de hoop dat je opgemerkt wordt door iemand van betekenis. Je weet maar nooit wat er uit voort kan vloeien.
Het doet me denken aan alle keren dat ik met mijn man Charl naar premièrefeesten ging, voornamelijk in theater Carre. Niet dat wij BN-ers zijn, maar Charl had een belangrijke functie in de bouwwereld en heeft met zijn team van medewerkers een aantal jaren terug de restauratie en renovatie van theater Carre gerealiseerd. Een prachtig project met een fantastisch resultaat. Charl kon een potje breken bij het management van Carre. Tijdens die premièrefeesten heb ik menig BN-er gesproken. Terwijl de mannen aan het netwerken waren, raakte ik in leuke conversaties gewikkeld. Na afloop genoot ik van de fotosessies. Zag hoe alle poses in scene werden gezet alsof het dikke mik was.
Ik heb ook een rode loper ervaring. Charl reed de auto voor de ingang van Carre om mij af te zetten en zelf door te rijden naar een parkeerplaats. Want het is nog altijd een probleem een parkeerplaats te vinden en ik had niet zo’n zin om in mijn premièreoutfit een heel eind te gaan lopen. Voordat ik uit kon stappen, stonden er allemaal fotografen in de aanslag. Ik deed de deur open, stapte zo charmant mogelijk uit en lachte heel vriendelijk naar de fotografen die meteen de camera lieten zakken. Want deze persoon was hen totaal onbekend. Ik ging over de rode loper alsof ik de koningin was en werd heel amicaal opgevangen door de directie van Carre.
Nu Charl er niet meer is, zijn voor mij de premièrefeesten verleden tijd. Jammer. Ik heb in de afgelopen jaren heel veel voorstellingen in Carre gezien en van al die voorstellingen een programma bewaard. Nu ga ik bijna nooit meer naar het theater. Met Charl samen was het een feestje, zonder hem is er niets meer aan. Mijn kast hangt nog vol met feestelijke kleding, nu inmiddels rijp voor de kringloop.
Of ik naar Wicked zal gaan? Ik denk het niet. Maar zeg nooit nooit. We zullen zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten