zaterdag 8 januari 2011

Lekker thuis

Stormy and rainy weather!
Ik zit lekker binnen. Ik heb het voor mezelf gezellig gemaakt. Er brandt wierook, er zijn kaarsjes aan en ik heb een cd opstaan met prachtige muziek; Serenity van Ray Klaassen. Dat is op het moment mijn favoriete muziek. Ik word er heerlijk rustig van. En dat is nu vooral nodig, vanwege de deadline voor de poppen met Chinese uitstraling die ik maak. Ze zijn bijna klaar, maar het neemt toch meer tijd in beslag dan ik dacht. Officieel heten de poppen antroposofische poppen of zonnekind poppen. In Duitsland heten ze waldorfpoppen, maar die hebben een gezicht en dat vind ik niet leuk. Mijn poppen hebben ogen als speldenprikjes en een rood stipje als mondje. Het kind kan dus helemaal de eigen sfeer van de pop bepalen. Is het kind verdrietig dan kan de pop ook verdrietig zijn. Poppen die meestal een glimlach hebben kunnen niet verdrietig zijn. De poppen die ik maak worden aangepast aan het kind. In dit geval is er een Chinese pop bestemd voor een geadopteerd meisje uit China.
De poppen zijn gemaakt van natuurlijke materialen, gevuld met schapenwol en de haren zijn gemaakt met wol van schapen of alpaca’s (soort lama) of van een nieuw materiaal; bamboe.
De pop neemt de warmte en de geur van het kind aan en wordt zo geheel eigen. Ik zelf noem de poppen liever emotiepoppen. Ook maak ik memorie-poppen . Om de pop aan te kleden gebruik ik kleding van een overleden dierbare, waarvan ik kleertjes voor de pop maak. Het liefst natuurlijk van materiaal zoals katoen.
Het maken van de poppen is voor mij een soort meditatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten