dinsdag 4 januari 2011

2011

Onvoorstelbaar hoe snel de tijd toch gaat. Zo is het Sinterklaas en zo zijn alle feestdagen al weer voorbij. De kerstdagen heb ik in Berlijn doorgebracht. Het viel niet mee in mijn eentje in een groep van bijna allemaal stelletjes. Ik zat alleen op een plek in de bus, moest met mezelf leuren om bij iemand aan de tafel te mogen zitten wat ook een keer domweg geweigerd werd. En op mijn hotelkamer zat ik ook weer alleen. Dan bekroop me wel eens de gedachte: “Was ik maar thuis gebleven.” De excursies waren interessant en we hebben diverse kerstmarktjes bezocht; veel vreettentjes, weinig kerstspullen. Er lag een flink pak sneeuw in Berlijn waardoor de bus niet overal kon komen. De reis heette kerst in Berlijn. Veel plekken in Berlijn waren mooi versierd. De hal van het grootste warenhuis, het Kadewe, was prachtig maar in het hotel viel weinig kerstversiering te bespeuren. Daardoor is kerstmis toch een beetje aan me voorbij gegaan.
Oudjaar heb ik zelf oliebollen en appelbeignets gebakken. Ik kon niet naar de oliebolleninstuif van mijn broer omdat ik op mijn kleinzoon moest passen. Het was jaren geleden dat ik zelf oliebollen gebakken heb. Ik vond een goed recept in de krant en ben ze gaan bakken in mijn splinternieuwe frituurpan. Ze waren heerlijk.
Nieuwjaarsdag heb ik de gourmetset te voorschijn gehaald en ben ik met kinderen en kleinkinderen gaan gourmetten. Erg gezellig. En nu moet de kerstversiering nog weggeruimd worden. Ze zeggen dat op 6 januari, met Driekoningen, alles weg moet zijn omdat het anders ongeluk zou brengen. Driekoningen is de afsluiting van de kerstperiode, maar voor de meeste mensen is dat toch 2 januari. Dan komt het normale leven weer op gang, een nieuwe start in een nieuw jaar en daar hoort de kerstboom niet meer bij. Ik zit boordevol plannen om er een mooi, succesvol 2011 van te maken, plannen die ik ook ten uitvoer ga brengen verspreid over het jaar. Het verdrietige verleden probeer ik achter me te laten en vooruit te kijken naar de toekomst. Want ik geloof er heilig in dat er nog veel moois voor mij is weggelegd.
Ik wens iedereen een mooi, succesvol jaar toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten