woensdag 6 mei 2009

kruinchakra

Ik heb een cursus gevolgd van zeven lessen. Tijdens iedere les werd er een chakra besproken en na een visualisatie werd de behandelde chakra geschilderd. Heel bijzonder om te zien hoe verschillend iedereen schilderde. Tijdens de schildersessie werd ik steeds geholpen door mijn gids Pieter. Hij zei wat voor kleuren ik moest gebruiken en waar ik de kwast op het doek moest zetten.
Vandaag was de laatste les. De laatste chakra, de kruinchakra, werd behandeld. Daarna volgde een visualisatie waarbij je voor even afscheid moest nemen van je lichaam. Verschillende delen van het lichaam moest ik loslaten en bedanken. Ik vroeg me af waar we nu precies mee bezig waren. Gingen we uittreden? Daar ben ik doodsbang voor, bang dat een kwade entiteit bezit van mijn lichaam zou nemen. De docent zei dat er niets kon gebeuren. Het kosste mij moeite te visualiseren. We mochten in gedachten naar een mooie plek gaan, bijvoorbeeld een bos. Daar zou een engel wachten en een cadeau geven. Ik heb geen engel gezien, wel allerlei kleuren en bewegingen. Af en toe gezichten, maar geen engel. Voor ik het wist was de visualisatie al weer afgelopen. Op de tafel stond een mand met kleine cadeautjes. De mand ging rond en door de visualisatie en de ontmoeting met de engel zou je precies weten wat voor cadeutje je moest pakken. Aangezien ik geen engel gezien had vroeg ik me af wat er voor cadeautje voor mij zou zijn. Ik zag een mooi rond pak wat me wel aansprak, maar ook een rechthoekig pakje in blauw pakpapier. Mijn gevoel zei dat ik dat pakje moest pakken. Toen alle cursisten een pakje hadden, mochten we het uitpakken en tot mijn grote verbazing zat in mijn pakje een doosje met paracetamol. Ik dacht even, 'jee, wat is dit nu. Dit is toch geen leuk cadeautje'. In het ronde pakje zat heel mooi keramiek en dat kwam bij de docent terecht. Zij was er heel gelukkig mee, maar ik had dat keramiek ook wel willen hebben. Ik heb anders gekozen en iedereen was verbaasd dat het pakje pijnstillers bevatte. Meteen was de vraag of ik wel eens hoofdpijn had. Ja, dat heb ik wel eens, vooral als ik lang op het beeldscharm van de computer heb gekeken. En de paracetamol die ik zelf had, was bijna op en op mijn boodschappenlijstje stond dat ik nieuwe paracetamol moest kopen. Zo zie je maar, niets is toeval. Het doosje paracetamol was precies op mij van toepassing. Maar een leuk cadeautje is het niet.
We hebben de cursus afgesloten met het schilderen van de kruinchakra. Daaruit blijkt mijn contact met gene zijde, steun van de zielen en boodschappen van de engelen.
Al met al was het een hele bijzondere cursus en in mijn meditatieruimte hangen de geschilderde chakra's kleurrijk en bijzonder bij elkaar. Er valt van alles uit op te maken. Over een half jaar wil ik nog een keer de chakra's schilderen om te kijken wat er dan uitkomt en wat voor ontwikkeling ik doormaak.
Ik weet nu precies waar ik aan moet werken en wat voor stappen ik moet zetten om verder te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten