zondag 11 juli 2021

 Zondagochtend. Heerlijk rustig. Het is buiten nevelig en de lucht is dicht bewolkt. Geen verkeer, geen luidruchtige wielrenners die naar elkaar schreeuwen welke kant ze op moeten bij de T splitsing.Geen boerenverkeer. Geen vogelgeluiden. Het is stil, doodstil alsof ik de enige ben op de wereld. Is het stilte voor de storm? Ik zit aan tafel en ben bezig met knip en plakwerk voor mijn wijsheden notitieboek. Ik verzamel quotes en berichten die ik belangrijk vind uit de krant. Ze kunnen me helpen om een nog beter mens te worden. Gedachten die in mijn hoofd opborrelen schrijf ik er in op. Of ik bewaar het gewoon vanwege de informatie omdat het van pas kan komen bij het researchen voor het schrijven. Iedere dag blader ik erin en lees. Ik ben al aan vierde wijsheden notitieboek bezig. Ik beschouw ze als levenslessen. Het gaat over goed en kwaad, over mooi en niet mooi, over bijzonder of vreemd. Over gedrag.

Rond twaalf uur is het gedaan met de rust. De wereld komt tot leven. Het autoverkeer komt op gaan door het dorp. Tijd om iets anders te gaan doen, hoewel ik de stilte vanmorgen heel heilzaam en vredig vond. Heb ik in lange tijd niet zo ervaren.
Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten