dinsdag 19 mei 2020

Corona moe

Ik ben het zo zat steeds te moeten nadenken bij alles wat ik doe. Al die regels waar je je aan hebt te houden. Ik wil me weer vrij kunnen bewegen en doen waar ik zin in heb. Ik zit vanaf de lockdown al thuis. Zomaar doelloos rondrijden in de auto vind ik niks. Trouwens... die staat al zo lang stil dat de accu inmiddels leeg is.
Fijn is dat het regelmatig mooi weer is. Ik kan heel erg van de tuin genieten, observeren wat er in de natuur gebeurt. Want de natuur is rondom ons huis ruimschoots aanwezig. Maar het idee dat dingen niet mogen, nekt je. Gisteravond zat ik in een flinke dip. Is dit het nou, dacht ik. Ja, dit is het, voor dit moment. Ofschoon ik er op vertrouw dat er binnenkort betere tijden komen.
Op dit moment zijn de televisie, mijn boeken en mijn creatieve ideeën mijn grootste vrienden. En niet te vergeten kleinzoon die een bron van vreugde voor mij is. Samen hebben wij het leuk. We maken veel lol en ik verplaats me regelmatig in zijn wereld van star wars, strormtroopers en darth veder, in de wereld van Blippi en ik ben actrice in zijn videofilmpjes die hij met veel lol van mij maakt. Niet voor publicatie. Als hij weer weg is, mis ik hem. Ik mis ook mijn andere kleinkinderen. Ik heb ze al zo'n tijd niet meer gezien. Ik vind dit geen leuke tijd en ik heb er nu schoon genoeg van. Maar ja, de regels ga ik toch niet omzeilen. Ik zit nu al zo lang thuis dat ik niet het risico neem om alsnog besmet te worden met dat virus. Dus houd ik moed met de wetenschap dat er een nieuw normaal komt waarin de regels versoepeld zijn. Zoals het voor de crisis was, wordt het volgens mij niet meer. Maar het idee dat je over een poosje weer zonder gedoe overal naar toe kan, lijkt me geweldig. Laat ze opschieten met de ontwikkeling van een vaccin. Dat zal een hoop angst en onzekerheid wegnemen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten