woensdag 29 januari 2020

Het ontstaan van Juf Zebrahoed


Ik zit in de euforie van de boeklancering boek 10. Juf Zebrahoed gaat de wereld in.
Mijn boek Juf Zebrahoed maakt een grote kans een succes te worden. Mijn boek werd na afloop flink verkocht. Blij mee. Ik kreeg lovende reacties over mijn presentatie waarbij ik vertelde hoe Juf Zebrahoed is ontstaan. Staat onder deze foto. Ik hoop dat veel kinderen het boek gaan lezen.
Mijn derde kinderboek Juf Zebrahoed is ontstaan door mijn fascinatie voor regenbogen.
Wie kent de regenboog niet? Als hij verschijnt aan de hemel vraag je je af: Waarom doen we allemaal zo lyrisch over de regenboog?
Ik vraag me af: Wat nou, als er mensen op de prachtige kleurbanen wonen? Is dat mogelijk?
Ja, in mijn fantasie is dat mogelijk. Maar wat doen ze dan daar? Wat gebeurt er als een van de kinderen van de regenboog valt. Wie helpt hem en hoe komt hij terug op de regenboog?
Ik begon te schrijven en van het een kwam het ander. Ik zag een mooie foto van een zebra, een prachtig dier. Ik wilde hem in het verhaal verwerken. 
Ik ben erg bang voor onweer. Daar wilde ik ook over schrijven. Zo kwam Juf Zebrahoed tevoorschijn en met haar de familie Regenboog die op de kleurbanen van de regenboog woont.
Juf Zebrahoed kan toveren en probeert alle problemen op te lossen. Of het allemaal goed afloopt lees je in het verhaal.
Het is een magisch, avontuurlijk verhaal dat ook menig kind zal betoveren. De illustraties die ik zelf tekende, spreken daarbij tot de verbeelding.
Juf Zebrahoed gaat de wereld in en het blijft niet bij een verhaal. Een tweede deel volgt.
Ik maakte zelf kleine vingerpopjes in de vorm van een draak. Je krijgt er een bij de aankoop van het boek via www.godijnpublishing.nl 
Koop je het boek dan wens ik je veel leesplezier, vooral als je het gaat voorlezen aan de kinderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten