maandag 10 september 2018

Het is bijna zover.

Het is al weer 10 september. Nog 19 dagen, dan wordt mijn tweede kinderboek De lamp, de sneeuwbol en het kompas gelanceerd.
Vanaf het eerste geschreven woord tot de lancering duurde een jaar, een heel proces. Ik ben trots op wat ik schreef dankzij drie kleinkinderen die een bron van inspiratie zijn. Vooral de jongste.
Door de twee oudste kleinkinderen ontstond mijn eerst kinderboek Reizende poefjes. Ik ben in het bezit van een notitieboekje waarin het oudste kleinkind steekwoorden schreef. Die kon ik in dat verhaal verwerken tot een spannend verhaal. Een kostbaar notitieboekje vind ik zelf. Ik heb niet alles wat er in staat gebruikt. Het was ook niet geschikt voor het nieuwe verhaal, maar misschien bruikbaar in een volgend verhaal.
De quilt die ik maakte voor promotiedoeleinden werd alom geprezen door quilters tijdens een quiltmidweek in het midden van het land. Vooral het verhaal achter de quilt vonden ze boeiend. De quilt bevat elementen uit het verhaal zoals de zee, het strand, stenen en schelpen, juwelen, een tijger, de regenboog en niet te vergeten een perzisch tapijt. De quilt moet een vliegend tapijt voorstellen waar kinderen op kunnen zitten tijdens het voorlezen.
Hoofdrolspeler Noek, in werkelijkheid mijn jongste kleinzoon met het syndroom van Down heeft de quilt goedgekeurd. Hij vond hem prachtig.
De lamp, de sneeuwbol en het kompas is een spannend, betoverend verhaal dat zich hoofdzakelijk afspeelt in Cornwall, waarbij de hut van de kustwacht op de punt van een klif een belangrijke rol speelt.  Het avontuur heeft te maken met vriendschap, aandacht voor elkaar, elkaar helpen en vertrouwen. Ik verklap niet teveel. Het verhaal zelf lezen is veel leuker en zeker aan te bevelen, gezien de enthousiaste reacties van de proeflezers. Het boek is geschikt voor kinderen van 6 tot 12 jaar, het heeft een goed leesbaar lettertype en aansprekende illustraties. Je kunt het op voorhand  bestellen bij www.godijnpublishing.nl. Na de lancering wordt het desgewenst gesigneerd thuis gestuurd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten