zondag 2 september 2018

Een quilt als vliegend tapijt


Eindelijk is hij af. De quilt voor promotiedoeleinden om mijn tweede kinderboek De lamp, de sneeuwbol en het kompas onder de aandacht te brengen. De lancering is 29 september.
De quilt is opgebouwd uit repen stof die aan elkaar gestikt zijn. De blokken symboliseren de beschrijvingen die in het verhaal voorkomen; edelstenen, het oosten, de zee, het strand, stenen en schelpen, zelfs een beetje Kerstmis, magie in de vorm van sterren en spiralen, de kleding van de oosterse prinses en niet te vergeten een tijger en een oosters tapijt. Als ik kinderern ga voorlezen, kunnen zij op de quilt zitten dat een vliegend tapijt moet voorstellen. 
Het verhaal speelt zich hoofdzakelijk af in Cornwall, de zuidkust van Engeland. Pol, Polleke en Noek zijn de hoofdpersonen. Noek heeft het syndroom van Down en is het neefje van Pol en Polleke. Door hem beleven ze grote, spannende, magische avonturen tijdens hun vakantie daar met hun ouders en oma.
Komende week presenteer ik mijn quilt tijdens de ‘show and tell’ van de quiltclub. Een mooie gelegenheid om meteen het boek onder de aandacht te brengen.
Op de foto zie je mijn kleinzoon die mij inspireerde om het personage Noek te creeeren. Zelf vind ik dat het heel goed gelukt is om hem te typeren. Het verhaal zal kinderen in de leeftijd van zes tot twaalf jaar zeker aanspreken. Het boek is nu al te bestellen bij godijnpublishing.nl. Na 29 september krijgt u dan het boek gesigneerd thuis gestuurd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten