dinsdag 3 juli 2012

Deel 4 mijn strijd tegen de kilo's

Ik voelde me een aantal dagen rot; moe. Misselijk. Ook voelde ik me depressief, net of er een nare donkere wolk boven mijn hoofd hing. Er zijn van die momenten dat er allerlei herinneringen naar boven komen en dat maakt me somber en verdrietig, herinneringen die altijd herinneringen zullen blijven. Bovendien liet de weegschaal geen gewichtsverlies zien, hoe ik ook mijn best deed. Ik was zelfs aangekomen. En dat frustreert enorm. Ik baalde er van, dacht; zie je wel, het gaat toch niet lukken en ik voelde me een looser. Ik had geen puf om naar de sportschool te gaan, voelde me nog steeds misselijk. Ik sprak mezelf toe dat thuis blijven geen optie was. Niet opgeven maar nu eens doorzetten. Ik nam een tablet ibuprofen in, pakte mijn spullen bij elkaar en ging. In mijn eigen tempo heb ik het fitness circuit afgewerkt en ik was niet ontevreden. Was zelfs trots dat ik toch zo verstandig was geweest om te gaan. Na afloop heb ik lang aan de conversatietafel zitten praten met iemand over de problemen van het afvallen. Alles was heel herkenbaar. Ondertussen genoot ik van een kop groene thee. Dat is goed voor de stofwisseling en de vetverbranding. En vet moet er verbrand worden. Buiten vond ik het broeierig heet en ik was al zo erg verhit door de fitness.Druppels zweet vielen van mijn gezicht. Ik was blij met de airco in mijn auto. Weer thuis trakteerde ik mezelf op een groot bord patat, gezond gebakken in een actifry. Toch nog slecht als je wilt afvallen, maar ik had er zo’n zin in en ik dacht dat de verbranding die door de fitness op gang gekomen was, ook de frieten wel zou aanpakken. Dit alles resulteerde in bankhangen, steeds maar denkend aan lekkere dingen zoals chocola of een mon chou taart, kroketten die in de vriezer lagen maar die ik uiteindelijk toch niet gegeten heb. Ik heb mijn strijd doorgezet, het koolhydraatarme dieet weer opgepakt en tot mijn grote opluchting begon ik weer af te vallen. Dat gaf me nieuwe moed. Ik wil echt voor eens en voor altijd afrekenen met die kilo’s. Ja, jullie lezen het goed. En als je het wereldkundig maakt gaat het lukken volgens de secret. Het is nu tijd voor de lunch en dat wordt een omelet met tomaten en tuinkruiden. En vanmiddag weer naar de sportschool. Uitspraak van Gordon: Eet gezond maar eet je niet rond. Wordt vervolgd.

2 opmerkingen:

  1. Ha Godelieve,
    Heb je al eens gekeken op de website van www.wegmetdeweegschaal.nl?
    Succes met gezond én voedzaam eten.
    Groet,

    Jorien

    BeantwoordenVerwijderen