dinsdag 21 september 2021

21 september, 99 dagen voor...?

 Het is nog warm buiten en de bomen staan nog in blad. De appels en peren moeten nog geoogst worden. De dagen worden korter en de eerste nachtvorst is al gemeld. En... het is 99 dagen tot Kerstmis. De voorbereidingen in de tuincentra zijn al begonnen.

Ze zeggen dat mensen die vroeg hun kerstversiering ophangen, soms al in oktober, gelukkige mensen zijn. Vaak verzinnen ze een thema en decoreren hun huis vol met items voor dit thema. De kleuren worden bepaald en de spullen die er nog zijn, worden op bruikbaarheid gecontroleerd. Er zijn mensen die 800 euro per jaar spenderen aan kerstversiering, maar daar sparen ze dan ook het hele jaar voor. Als je ieder jaar een ander thema kiest, dan kun je na Kerstmis uitverkoop houden van je themaversiering. Zo kan je het jaar erop weer nieuwe spullen kopen. Uitbundige decoratie is niet aan mijn besteed. Ik heb er geen plek voor in dit huis. En in mijn eentje tussen de kerstversiering zitten is niet leuk. Ik vind één kerstboom meer dan voldoende. Ieder jaar weer zie ik er tegenop want ik heb een hekel aan het versieren van de kerstboom. Nog 99 dagen. Ik ga me nu nog niet druk maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten