vrijdag 12 maart 2021

Blij

Het is niet altijd makkelijk om aan de dagen een zinvolle invulling te geven. Door het akelige virus kan er zo weinig en altijd maar thuis zitten begint er in te hakken. Langzaam brokkelt je levenslust af en als het van die stormachtige dagen zijn met regenbuien komt dat je humeur niet ten goede.

Ik schrijf veel en ik lees boeken. Dan stap je even buiten je eigen wereld en beland je in een fictieve wereld. Heel fijn voor het moment. Maar als je dan weer in je eigen wereld terug bent, slaat de somberte toe. Maar niet vandaag want mijn schrijverijen werpen vruchten af. Ik kreeg vandaag officieel bericht van de uitgever dat mijn  vierde kinderboek, het vervolg op deel 1 van Juf Zebrahoed, gepubliceerd gaat worden. De titel van deel 2 is Juf Zebrahoed heeft heimwee. Ook voor dit deel heb ik zelf de tekeningen gemaakt. Dubbel blij word ik van het bericht dat deel 1 Juf Zebrahoed in april het boek van de maand is met leuke berichten op Facebook. Houd dat dus in de gaten. Op de tekening zie je de hele familie Regenboog met, in het midden, Juf Zebrahoed. Ooit was ze een zebra op de savanne in Afrika. Daar werd ze door de bliksem getroffen en veranderde ze in een mens. Ze ging als kinderjuf op de regenboog wonen, want echt waar, op de regenboog woont de familie Regenboog in kleine huisjes. Als het donker is zie je aan de sterrenhemel de lichtjes van de huisjes.

Weet je, mijn dag kan niet meer stuk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten