maandag 6 juli 2020

Druilerige zaterdag.

Op deze druilerige zaterdag met regen en harde wind, zit ik comfortabel in mijn atelier. De klassieke radiozender staat aan. Muziek die je rust geeft. Ondertussen ga ik verder met de illustraties voor mijn vierde kinderboek Juf Zebrahoed heeft heimwee.
Voor mij komen door het tekenen de personages echt tot leven. Dat maakt het extra leuk. Ik liet de illustraties aan schoonzoon zien. Hij vindt ze prachtig. Alleen wel jammer dat ze niet in kleur afgedrukt worden. Helaas, dat wordt te kostbaar. Ik heb ze bijna af en dan ga ik verder in het manuscript. Schrappen, herschrijven net zolang tot het perfect is. Ik ga niet op vakantie, dus kan ik er veel tijd aan besteden. Lekker hoor, om in de fantasiewereld te zitten. Ver weg van alle ellende. Het maakt mijn dag goed door het proces van creĆ«ren. Laat de storm maar bulderen en de regen maar kletteren. Ik zit in mijn cocon en daar kom ik voorlopig niet uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten