maandag 6 april 2020

Crisis

Het valt niet mee deze crisis. Alles is in de ban van het coronavirus en dat is heel begrijpelijk. Bang voor wat er gaat gebeuren. Bang om slachtoffer te worden. En nog erger doodsangst. Het houdt mij allemaal bezig. Ik wil de berichten niet horen of lezen, maar toch hoor en lees ik ze. Ik hoop iedere dag dat het beter wordt. En al die bijzondere dingen die gebeuren om mensen een hart onder de riem te steken vind ik zo mooi.
Er zijn zoveel mensen slachtoffer van dit vreselijke, ongrijpbare, onvoorspelbare virus. Het grijpt mij ontzettend aan en ik heb bewondering voor al die mensen die zich inzetten om het virus te bestrijden.
Ik probeer een positieve draai te geven aan deze periode. Ik ben blij met de sociale media, mijn contact met de buitenwereld. In mijn atelier laat ik mijn creativiteit los. Ik merk dat veel mensen legpuzzels maken. Ik puzzel met lapjes stof, vierkantjes van 7x7 cm. Ik zoek uit welke stof ik ga gebruiken, hoe ik ze ga rangschikken en aan elkaar maken op de naaimachine. In totaal 90 vierkantjes van speciale katoenen quiltstof in diverse dessins en kleuren. Ik maak er een hondje van die steeds van kleur verandert als een kameleon. Het hondje is dan ook van het ras kameleond. Het is een van de personages in mijn vierde kinderboek in wording. Titel: Juf Zebrahoed heeft heimwee en het is een vervolg op het boek Juf Zebrahoed.
De meeste lappen stof heb ik gekocht tijdens een langdurig verblijf in Amerika. Daar leeft het quilten heel erg en als je in een quiltshop komt, word je ontzettend hebberig. Van tevoren bepaalde ik hoeveel geld ik aan de stoffen wilde uitgeven. 
Het hondje krijgt verrassende kleuren. Het is boeiend om te bepalen hoe hij er uit gaat zien. Loopt hij in het bos dan krijgt hij de kleuren van het bos, zoals paars door de bosbessen, groen door het gras en de bomen en bruin door de boomstammen. En soms blauw door de lucht. Wandelt hij langs een meer, dan wordt hij blauw. En als hij met de hoofdpersonen speelt, de kinderen Mars en Venus Regenboog dan krijgt het hondje regenboogkleuren. Dus hij is een echte kameleond.
De lancering van mijn vierde kinderboek is nog niet bekend. Ik werk er nog hard aan. Het is aan te raden eerst Juf Zebrahoed te lezen en daarna het vervolg. Ik maak de illustraties zelf en de hondje gebruik ik voor promotiedoeleinden. Dus jullie begrijpen dat ik deze nare tijd wel doorkom op een prettige manier. Ik hoop dat deze periode voor iedereen snel voorbij is.
Juf Zebrahoed is overal te verkrijgen. Kijk ook eens in de webshop van www.godijnpublishing.nl in de rubriek kinderboeken. Tot 30 april krijg je 15% korting op mijn boeken met code zebra.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten