woensdag 6 juni 2018

Pottenbakken


Ruim 10 jaar geleden waren we in Turkije en reisden in de auto door de binnenlanden. In die tijd sprak ik een beetje Turks. Is nu helemaal weggezakt. We hadden veel contact met de bewoners van de dorpjes. Heel bijzonder. We gingen naar Cappadocie en kwamen terecht bij een pottenbakker. Ik mocht van hem proberen om een vaas te draaien. Ik had blote benen en om te voorkomen dat die smerig werden, kreeg ik een harembroek aan. Het lukte voor geen meter en de pottenbakker vond het maar wat leuk om achter me te staan en mij te helpen. Zie je het voor je? We hebben erg gelachen. Uiteindelijk had ik een mooie pot gemaakt en die kon ik later op komen halen. Helaas is dat er nooit van gekomen, dus die pot staat misschien nog wel in de kast bij de pottenbakker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten