dinsdag 27 februari 2018

Schrijven is niet makkelijk.

Het is een tijdje geleden dat ik iets gepost heb. Ik heb het nogal druk de laatste tijd. Veel schrijven voor een verhalenbundel en daar zit mijn probleem. Er komt een bundel uit met verhalen van verschillende schrijvers. De een schrijft een verhaal, de ander schrijft een tegenverhaal vanuit een ander perspectief. Ik kreeg de opdracht om een SF tegenverhaal te schrijven. Dat is verschrikkelijk moeilijk vooral als het niet je genre is. Als je je eigen fantasie mag laten gaan, is het een stuk eenvoudiger.Want ik kan wel SF = sciencefiction schrijven op mijn manier. Dat heb ik al een aantal keren laten zien. Maar het eerste verhaal snap ik niet en dat schijnt te horen bij SF. Alles een beetje vaag, geheimzinnigs of trap ik nu op de tenen van de SF schrijvers. Sorry dan.
Ik dacht dat ik een goed verhaal had geschreven. Het eindigde nogal bloederig en ik had er zelfs lol in om te schrijven. Maar helaas werd het afgekeurd. Het verhaal op zich was goed. Wel een beetje ongeloofwaardig maar dat is SF toch altijd. Er kwam een draak in voor en dat kan nou weer niet. Draken en andere monsters horen thuis in fantasy. En ik was in hetzelfde perspectief gebleven.Dus moet het verhaal opnieuw en dat vind ik een hele kluif. Hoe vaak ik hele stukken in de prullenbak heb gegooid... Het is om moedeloos van te worden. Ik ben nu met een laatste poging bezig. Half maart moet het af zijn.
Laat mij mijn eigen hersenspinsels maar opschrijven. Dat gaat me veel beter af. Gelukkig kan ik dat weer doen als het SF verhaal bij de uitgever ligt.
Onthouden: Bij SF zijn draken en monsters not done. Toch kan ik het niet laten om een mooie afbeelding van een draak hierbij te posten.

2 opmerkingen:

  1. Waar je al niet over kunt struikelen bij het schrijven van een verhaal, ik weet er helaas alles van...
    Sterkte Lieve bij je nieuwe poging, gaat je vast lukken... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het voor elkaar gekregen. Nu alleen nog wachten op de reacties. Dat hoor ik volgende week. Dank je voor je reactie.

      Verwijderen