zondag 15 september 2013

Indiaan


Ik ben senior,
heb lang haar
dat soms los hangt.
Nou en…
Er wordt gezegd:
“van achteren jong van voren oud”
Nou en…
Advies: in model laten knippen.
Mijn haar wordt vastgepakt,
Allerlei kanten op bewogen.
“Kort staat je veel leuker.
Past veel beter bij je.
Vlechten in je haar kan niet meer.
Dat is raar.”
Nou en…
“Kan me niet schelen wat mensen vinden.”
“Ach je hebt gelijk.”
Ik voel me er prettig bij. Word wel de indiaan genoemd door mijn uitstraling en wijsheid en…mijn vlechten.
Ben me niet bewust van die wijsheid.
Vlechten getuigt van durf.
Voor mij geen permanenthoofd.
Ik heb jonge meiden haar
En zo voel ik me ook.
En als mijn haar lang genoeg is, knip ik het af voor de stichting haarwens.
Dan wordt er een pruik van gemaakt.
En…dan laat ik het opnieuw groeien
Want ik ben erg gehecht aan mijn lange haar.
En aan mijn koosnaampje indiaan.
Als ik weer een opmerking krijg zeg ik: “Nou en…
Ik hoef toch niet mee te doen met de massa.
Basta!

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten