woensdag 21 september 2011

Goede morgen


Goede morgen!

Ik ben op tijd opgestaan omdat zoon mijn auto op komt halen. Hij leent hem een dag om naar zijn werk te kunnen gaan. Hij zou hier rond negen uur zijn, maar het loopt al tegen 10 uur. Hij houdt van flexibele werktijden en is, net als ik, een nachtmens; laat naar bed, laat op.
Ondertussen doe ik al veel huishoudelijke werkjes. Ik moet eerlijk zeggen dat het een goed gevoel geeft om de boel al op orde te hebben. Vaak sta ik pas op als de ochtend al een eind gevorderd is. Ik verschuif mijn dag en ‘s avonds presteer ik het beste. Of er moet dwang achter zitten zoals nu, dan ga ik als een speer. Ik wil niet bekritiseerd worden op mijn manier van huishouden. Want er wordt kritisch naar me gekeken, dat zie ik en dat voel ik. Zo van; gaat het goed met haar, verslonst ze niet nu ze alleen is, kan ze de hoeveelheid werk wel aan?
Ja, ik kan alles aan, maar in mijn tempo en op mijn tijd.
Nu mag ik even koffiepauze houden en daarna vul ik de dag in zoals ik dat wil. Heerlijk, zo’n lange dag voor me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten