zaterdag 12 januari 2013

Gedachten

Ouder worden. Ieder mens wordt ouder. Je ontkomt er niet aan. Bij de een gaat het verouderingsproces sneller dan bij de ander. Ik voel me nog altijd jong. Kan in gedachten veel bijvoorbeeld mooi dansen met souplesse, maar als ik voor de spiegel beweeg is het toch een flinke confrontatie. De geest denkt iets anders dan het lichaam laat zien. Staat de roze bril op dan vervagen de rimpels, sta ik te dansen als Michael Jackson. Ik beheers de moonwalk. Gaat de roze bril af dan zie ik echt een ouder wordend mens, stram en stijf. Dus zet ik vaak snel de roze bril weer op en vlinder sierlijk door het leven, voor mijn gevoel dan. Ik ben al senior zoals dat tegenwoordig heet. Ik werk niet meer buiten de deur en kom tijd tekort om alles te doen wat ik graag wil doen. Ik moet prioriteiten stellen en dat is lastig, Zit vaak in de uitstelmodus. Manana zoals de Spanjaarden zeggen. Dat komt mede door de virtuele wereld. Voor je het weet ben je verslaafd, kun je niet meer zonder. Het betekent contact met de buitenwereld. Maar wat schiet je eigenlijk op met al die contacten die ontstaan terwijl je achter je laptop zit? Er ontstaan geen echte vriendschappen, het contact is oppervlakkig. Dus om mijn netwerk uit te breiden moet ik er op uit, contacten leggen buiten de deur. En dan komt de uitstelmodus weer in actie. Het is zo gemakkelijk om in je comfortzone te blijven. Ik vraag me wel eens af hoe ik die uitstelmodus voorgoed kan uitschakelen.

2 opmerkingen:

  1. He gekkerd, je kunt hele mooie relaties opbouwen met mensen uit de virtuele wereld. Herinner je je mij nog? Zonder internet had ik je geweldige zoon nooit leren kennen!
    Hou alsjeblieft je roze bril op, die staat je zo goed. Anders wil ik je echt niet kennen hoor. Voor ons blijf je de prima ballerina.

    Kus Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, daar ben ik het niet mee eens, dat het oppervlakkige contacten zouden zijn via internet. Ik ben juist erg blij met alle warmte die ik vooral op FB ervaar, ik kan maar een heel beperkte hoeveelheid echt sociaal contact aan en op deze manier kan ik het heel fijn doseren en dat is goed voor me :). Natuurlijk blijft de diepte van het contact beperkt als mensne zich niet open stellen en dat kan inderdaad griezelig zijn als je het gevoel hebt dat iedereen alles kan lezen. Maar dat is niet zo op FB, en bovendien, je hoeft je toch nergens voor te schamen? IK vind hjet trouwens een geweldig beeld, die roze bril!!! Gewoon lekker mee doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen