dinsdag 23 januari 2018

Passie voor schrijven

Godijn Publishing, een uitgever met veel mogelijkheden. Neem nou de schrijfwedstrijden. Informatie hierover op www.godijnpublishing.nl
Ik ben geen fantasy schrijver maar ga het toch proberen voor de fantasy schrijfwedstrijd genaamd Achterblijvers. Maar hoe begin je zo'n verhaal.
Ik leg pen en papier voor me en elke keer als er iets mij te binnen schiet, noteer ik het. En ineens komt er een stormvloed aan steekwoorden en de lijst wordt lang. Ik ga zoeken op internet of hetgeen ik wil gebruiken ook klopt. Ik vind het leuk zo'n zoektocht en het verhaal begint zich in mijn hoofd te vormen. Helaas heb ik vandaag geen gelegenheid om het uit te werken en daarom ben ik blij dat er aantekeningen op papier staan.
De verhalen die door de jury positief beoordeeld worden, komen op een longlist. De verhalen die uiteindelijk op de shortlist komen, verschijnen in een bundel. Wat zou het leuk zijn als mijn verhaal erbij hoort.
De andere schrijfwedstrijden kun je vinden op de website. Ondertussen ben ik bezig met een roman voor volwassenen, ik verwacht nog de eindredactie terug van het vervolg op Reizende poefjes en ik heb pas een verhaal, dat ik na eindredactie bewerkte, teruggestuurd voor de bundel Blauwe violen. Als je dit zo allemaal leest, kun je wel stellen dat mijn passie schrijven is. Je kunt je zo heerlijk in een verhaal verliezen.
Reizende poefjes is zo'n verhaal. Je stapt als het ware weer even terug in de kindertijd waar alles nog sprookjesachtig en mooi is
en waarin je de werkelijkheid kan ontvluchten door je even af te sluiten van de grote mensen wereld waarin het vaak boos en dreigend is. Want Reizende poefjes is niet alleen leuk voor kinderen om zelf te lezen maar ook voor volwassenen om voor te lezen. Het is geweldig dat veel mensen Reizende poefjes al gelezen hebben en uitkijken naar een vervolg. Heb je het nog niet gelezen, dan zou ik het zeker doen om alvast kennis te maken met de hoofdpersonen die in het vervolg getiteld De lamp, de sneeuwbol en het kompas ook weer een grote rol spelen.
Ondertussen ben ik nog lang niet uitgeschreven en zeker niet afgeschreven als ik de reacties om me heen hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten