zondag 14 januari 2018

Bundels vol korte verhalen

Ik schrijf verhalen voor een bundel, die binnenkort gepubliceerd wordt bij www.godijnpublishing.nl samen met een aantal schrijvers. Voor een paar onder hen is het een debuut en een stap op weg naar meer. Ik heb vier verhalen afgerond. Dat was mijn taak voor vandaag. Ik moet nog twee verhalen schrijven en een verhaal is klaar voor eindredactie. Het is bedrijvig, maar...ik functioneer het beste met een deadline. Zo heb ik al veel korte verhalen geschreven en ik overweeg om die verhalen, die heel divers zijn, uit te geven. Alleen nog even een pakkende titel bedenken.
Ook komt er een nieuwe bundel, getiteld Blauwe violen. Het instrument viool speelt in dit boek een hoofdrol en iedereen krijgt een kans hiervoor een verhaal te schrijven. Ik schreef voor deze bundel het verhaal Hendrik. Hij is geselecteerd om in de bundel opgenomen te worden. Daar ben ik heel blij mee, want het is een erkenning van wat je aan het doen bent, schrijven. Ik constateer zelf dat mijn korte verhalen in de loop der tijd steeds beter worden. In de bundel Influisteraar staat sinds kort ook een verhaal van mij, Wit licht. Het was gekoppeld aan een schrijfwedstrijd en ik sprong dan ook een gat in de lucht toen ik mijn naam hoorde noemen op het podium van de schouwburg tijdens de presentatie van de bundel. Mijn verhaal stond op de longlist met veertig verhalen. Er konden vijfentwintig verhalen in de bundel. Tot het eind toe was het spannend en ja, ik hoorde bij de winnaars.
Bundels zijn heel fijn om te lezen wanneer je weinig tijd hebt. Na ieder verhaal kun je het boek even opzij leggen.
Ik ben nog lang niet uitgeschreven. Na kinderboek Reizende poefjes staan er nog twee op stapel. De lamp, de sneeuwbol en het kompas is een vervolg op Reizende poefjes en verschijnt in september.
Een roman voor volwassenen, titel nog niet bekend, verschijnt in 2019. Genoeg werk dus.
Meer info over de bundels en de schrijvers vind je op de site van Godijn Publishing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten